Cégismertető   |   Elérhetőségek   |   Referenciák   |   Letöltések
Állapotfelmérés

Cégünk egyik (esetenként kötelező) szolgáltatása a felmérés. Ennek a szolgáltatásnak több szintje van, igazából a célja az, hogy a cég vezetőjét (vagy az informatikai munkatársat) ellássa pontos információval a meglévő géppark korát, kihasználtságát, megbízhatóságát illetően. Sok esetben a szolgáltatás kiegészül egy HWSW Leltár elkészítésével. Ennek segítségével kaphatnak tiszta képet a cégnél lévő gépek hardvereiről, illetve a szoftverekről. Ez utóbbi különös jelentőséggel bír, hisz egy cég életében a korrekt piaci hozzáállás (na meg a BSA) megköveteli a jogtiszta szoftverek meglétét.
Amikor kollégáink megjelennek, sokan kijelentik,hogy náluk minden rendben van. Aztán elkészül egy próba-audit, és kiderül, hogy a cégnél használt programok alig 30%-a üti meg az elfogadható szintet- mármint igazolható jogtisztaság tekintetében. Szeretném leszögezni, hogy egy ilyen audit nem jár semmiféle feljelentéssel, mi nem vagyunk spiclik. Egész egyszerűen, nekünk az a jó, ha az Ön cége jogtiszta szoftvert használ, mert úgy egyszerűbb a mi munkánk. Nem kell letiltanunk a frissítéseket, bármilyen, általunk nem kezelhető problémával nyugodtan kereshetjük a szoftver magyarországi képviseletét, közvetett úton tudunk support-ot nyújtani, stb. Na persze, az sem utolsó szempont, hogy nálunk a szoftver kereskedelmi termék, ha egy cég vásárol belőle, akkor a szoftveren levő árrés nekünk kereskedelmi eredmény. Éppen ezért, mi soha nem jelentgetünk! Ha valakivel tudatjuk, hogy ennyi vagy annyi kétes eredetű szoftvert találtunk, és ezek ellenére sem nálunk vásárol, abból sincs soha gond. Ilyen esetben ugyanis, ha mi mondjuk névtelen bejelentést tennénk a BSA vagy az APEH felé, az adott cég rögtön tudná, hogy mi voltunk. Innentől kezdve, ha elkezd elterjedni, hogy az „XYcég egy spicli", na, akkor lehúzhatjuk a rólót. Tehát mi, a szoftver-leltár elkészítése előtt szigorúan tisztázzuk a szerepköröket: mi, az ügyfél oldalán állunk. Mi azért végezzük el a munkát, azért tájékoztatjuk a szükséges lépésekről, hogy elkerülje a kellemetlen retorziókat. Világosan,gépekre lebontva elmondjuk, hogy hová milyen szoftvert kell vásárolni, vagy esetleg letörölni, sőt, amennyiben létezik reális alternatíva, úgy keresünk ingyenes megoldásokat is. Mi nem ellenőrzünk, nem büntetünk, és főleg nem jelentgetünk.(Az egy korábbi érában volt szokás - egyeseknél).  A bevezetőben említettem, hogy esetenként kötelező szolgáltatás. Lássuk, miért.

A cégünk (sok egyéb kapcsolódó szolgáltatással együtt) vállalja a meglévő rendszerek havi átalánydíjas karbantartását is. Ez megint egy sokszintű, egyénileg a cégre szabott szolgáltatás-csomag, ami az esetenkénti kiszállások számától, az ügyfélnél letöltött órák számától függően változik. Ennek a szolgáltatásnak a része lehet, hogy meghibásodás esetén, 8-16-24 munkaórán belül cserekészüléket biztosítunk a meghibásodott készülék (garanciális vagy nem) javitási idejére. Ebben benne lehetnek a monitorok, a nyomtatók, de akár a számítógépek is, beleértve akár a szervereket is. Nyilván, egy ilyen szolgáltatás díjtételének kiszámításakor tudnunk kell, hogy mennyire lestrapált, (vagy éppen megkímélt), mennyire elavult (vagy éppen korszerű) gépparkkal állunk szemben. Gondolom, az mindenki számára egyértelmű, hogy nem mindegy, hogy a 8-10 éves, PII-PIII, már éppen csak vergődő, vírusoktól hemzsegő gépparkot kell gatyába rázni, vagy egy fél éve beüzemelt, korszerű, hibátlanul felépített és bekonfigurált rendszert kell tovább működtetni. Az sem mindegy, hogy meghibásodás esetén, egy szalagos Epson FX-80-at kell biztosítani, vagy egy teljesen digitális, 4 színnel dolgozó lézer multi funkcióst (scanner, nyomtató, fénymásoló, fax, mondjuk másfél millás nettó beszerzési áron) kell azonnal biztosítani. Éppen ezért, ilyen esetekben, a szerződés elkészítése előtt az alap hardver-leltár elkészítését kötelező megrendelni, hacsak a cég nem rendelkezik egy naprakész példánnyal - amire 25 éves iparág beli ténykedésem óta nem volt példa. Szóval, amennyiben szeretne pontos képet kapni a cégénél üzemelő számítógépek állapotáról mind hardver, mind szoftver szempontból, úgy keressen bátran minket.

Elárulok Önnek egy titkot. Egy titkot, ami nem kellene, hogy titok legyen: ahány cégnél eddig elvégeztük a HWSW felmérést, elkészítettük a fejlesztési javaslatot, soha, egyik ellen sem született feljelentés a BSA ellenőrzés során! Sőt, volt olyan is, hogy felszólították a szoftver-leltér beküldésére. Beküldte a cég az általunk készített leltár egy példányát, megköszönték a segítséget, és további sikeres működést kívánva eltekintettek az ellenőrzés lefolytatásától. Ezt mi, a  munkánk értékelésének tekintettük, és úgy érezzük, kiválóra vizsgáztunk!

Állapotfelmérés

Cimkefelhő: IT, hardver, szoftver, hálózat, LAN, hálózatfelmérés, karbantartás, javaslat, leltár, hwsw, jogtiszta szoftverek, audit