Cégismertető   |   Elérhetőségek   |   Referenciák   |   Letöltések
Webdesign, weboldal készítés

Sokan, azt sem tudják mit takar a szó. Általában ha valaki szeretne egy szép, jó weblapot, keres egy grafikust, aki többnyire ismerős, vagy „hekkelt már fotósoppot", és megkéri, hogy „csinyájon má egy webet neki".  Az igazság az, hogy habár nem így tűnik, de a grafikánál sokkal többről van szó. A neten szétnézve, rengeteg önjelölt webdesignert láttam, és arra jöttem rá, hogy a többségnek fogalma sincs, hogy hogyan kell megtervezni egy weboldalt, sokszor még a grafikai vagy kiadvány-tervezési ismeretei is hiányosak. És hogy ennek mi köze a webdesign-hoz? Hát, elég sok.

A weblapunk az internet utcájára nyíló kirakatunk plakátja. Szerepe összetett, és néha ellentétes céloknak is meg kell felelnie. Éppen ezért, egy weboldal „designolása" a mi értelmezésünkben nem csak a szép, ízléses grafikát jelenti, hanem a teljes struktúra megtervezését. Kell-e adatbázis a háttérbe, vagy elég a sima kód, mekkora tárterület csomagot kell vásárolni, stb. stb. A grafika természetesen nagyon fontos, hiszen az első benyomás sokat számít. A visszatérő vevő megnyeréséhez könnyen megjegyezhető, ízléses, és egyedi stílust kell kialakítani, precíz struktúrával, és szabványt követő, tiszta és gyors kóddal. Ugyanakkor figyelni kell az egyensúlyra, hiszen mit ér a ragyogó grafika, ha a nyitóoldal több mint 10 másodpercig jön be? A web-tervezés egyik alapszabályát képező „4 X 4-es szabály" szerint, ha a kezdőlap 4 másodperc alatt nem nyílik meg, a látogatók ¾-e tovább áll. Persze, a „hozzáértők" tudománya kimerül abban, hogy az adott szín vagy betűtípus megy-e az oldal jellegéhez, vagy az aloldalon használt másik színhez/betűhöz. A grafika azért  is fontos, mert ez alapján dől el, hogy a látogató számára az oldal „szép-e". A felmérések azt mutatják, hogy a grafikai összkép alapján döntik el, hogy a weblapon szereplő szolgáltatás tetszik, vagy nem, holott egy borzalmas design mögött lapulhat kiváló programozói munka is! De a látogatót nem kód, az egyesek meg a nullák érdeklik. Persze, fordítva is igaz. Hiába a kiváló grafika, ha mögötte a web áruház percekig keresi az adott terméket, ha a fizetési űrlapon nem lehet az OK-ra kattintani, stb., stb.

Mi, a web design során folyamatosan „alakítunk". Van egy alap elképzelés, amit az ügyfél jóváhagy. Ebből kiindulva, a programozók és a grafikusok folyamatos egyeztetve, egymással párhuzamosan dolgoznak, míg ki nem alakítanak egy olyan végeredményt, amiben a grafika nemességet sugalló egyszerűsége párosul a gyors végrehajtással, kellemes összhangot sugallva a látogató felé.

És mindez mennyire drága? Nem drága. Sokan hasonlítgatják a számítástechnikát az autóiparhoz. Most én is egy impozáns márka kereskedőjétől fogok idézni. Amikor megkérdezték, hogy mennyit fogyaszt a luxus-autójuk, arra ezt a választ adta: „Uram, ebben a kategóriában ennek a mutatónak nincs jelentősége". Na jó, de hány lóerős? „Pont annyi, amennyire Önnek szüksége van, Uram". Hát, mi is valahogy így dolgozunk: pont annyit amennyire az ügyfélnek szüksége van. Nyilván, a bevezető elején említett „szomszédjózsika összedobja" megoldást árban nem fogjuk tudni alulmúlni. Viszont mi nem is olyan munkát végzünk. Hogy Önnek melyikre van szüksége? Azt Ön dönti el. 

Webdesign, weboldal készítés

Cimkefelhő: weboldal, weblap, design, grafika, grafikus, tervezés, honlap, weboldal, weblap, áruház